switchy switchy missus twitchy

Jag sitter och läser Foucault här hemma i min lilla lya. (Orkar inte pallra mig 150 meter till bibblan så jag kör på här hemma istället. Fokus-fokus-fokus!) När jag läser Foucault så måste jag använda alla tillgängliga metoder för att förankra mig i texten och komma ihåg vad det är jag läser. Överstrykningspennor, anteckningar, flerfärgade taglappar och små pilar och figurer mest överallt. You name it, I do it.

Men jag har insett en sak när jag läser igenom mina anteckningar från de senaste seminarierna. Min handstil är åt pipsvängen ful nu för tiden. Dags att byta kanske? Jag har inte bytt handstil sen tvåan på gymnasiet. Det tar ju faktiskt lite tid att träna om sig på riktigt. Men ändå. Det är ju ganska viktigt att skriva snyggt tycker jag, handstilen säger väl en hel del om din personlighet? Feminin & sirlig, sakliga versaler eller fula kråksparkar?

Jag vill att folk ska se mina anteckningar och tro att jag är en organiserad och trevlig typ. Inte pedant, men ordnad liksom.

Kanske är det hemskt fördomsfullt av mig men folk som inte kan skriva snyggt och langar upp ett anteckningsblock som ser ut att vara made by Olle tre år tappar min respekt totalt. Ja, fördomsfullt var ordet minsann. Nehepp, om man skulle ta å fundera ut hur min nya handstil ska se ut då...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0